5 powodów dla których warto podnieść jakość obsługi klienta

Kompetentna obsługa klienta to serce każdego dobrze prosperującego sklepu. Oto 5 powodów, dla których warto dbać o ten aspekt i wysyłać pracowników na szkolenia podnoszące ich umiejętności.

1. Łatwiej zbudować sieć stałych klientów

Stali klienci są mocnym ogniwem w każdej branży. To oni najczęściej polecają ulubiony sklep innym oraz regularnie go odwiedzają. Kluczowe w procesie pozyskiwania ich lojalności są przede wszystkim zdolności interpersonalne sprzedawców.

2. Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz

Spotkanie się z niemiłą czy zbyt nachalną obsługą już za pierwszym razem może sprawić, że klient nie da już sklepowi drugiej szansy. Wysłanie pracowników na kurs sprzedaży to ważny krok aby mogli oni nauczyć się, jak wychodzić nowym klientom naprzeciw.

3. Opinia szybko idzie w świat

Istnieje reguła, zgodnie z którą niezadowolony klient dużo chętniej dzieli się swoją opinią ze światem niż zadowolony. W obecnych czasach każdy może zrobić to w dwie minuty za pomocą Internetu. Negatywne oceny w sieci mogą odbić się na ruchu i sprzedaży, co dotyczy zarówno sklepów stacjonarnych jak i internetowych. Niezależnie od formy prowadzonej działalności, szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta może wyjść tylko na korzyść.

4. Potrzeby klienta motorem jego decyzji

Sprzedawcy powinni wykazywać się wysoką zdolnością do odczytywania potrzeb klientów. Każdy z nich powinien mieć poczucie, że jest traktowany indywidualnie i że jego wymagania są traktowane przez pracowników poważnie. Takie podejście wymaga pewnej wiedzy psychologicznej, która jest przekazywana na profesjonalnych szkoleniach dla sprzedawców.

5. Dobrze obsłużony klient więcej wybacza

Nie ma się co oszukiwać, w każdym sklepie zdarzy się trefny towar czy inne niedociągnięcia. Nie da się tego uniknąć, dlatego trzeba nauczyć się odpowiednio reagować w takich sytuacjach. Klient, który wyrobił sobie dobrą opinię o danym sklepie, jest bardziej skłonny przymknąć oko na pewne niedoskonałości, natomiast dobrze wyszkolony pracownik – lepiej poradzi sobie w przypadku trudnych reklamacji.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

6 + fourteen =