Filtr oleju, czyli inwestycja w silnik

O filtrze oleju często zapominamy, skupiając się raczej na okresowej wymianie oleju. Doświadczony mechanik nie ograniczy się wyłącznie do samego czynnika smarującego, lecz zaproponuje nam również wymianę filtra. Dlaczego? Istnieje co najmniej kilka powodów, dla których warto to zrobić.

Czym jest filtr oleju?

Standardowy (i najczęściej spotykany) filtr oleju, ma kształt charakterystycznej puszki, w której znajduje się specjalny, odporny na rozpuszczanie papier. Jest on ułożony w tak zwaną harmonijkę, dzięki czemu powierzchnia filtracyjna jest znacznie większa i efektywniejsza. Filtry oleju, które są dostępne w naszej ofercie, skutecznie zatrzymują cząstki o średnicy co najmniej 1/50 milimetra. Gdyby nie to, mogłyby one z biegiem czasu doprowadzić do zatarcia silnika, co – jak łatwo się domyślić – unieruchamia silnik i jest bardzo kosztowne.

Jak działa filtr oleju? Przede wszystkim pracuje on w warunkach dużego ciśnienia (rzędu nawet 5 bar). Dzięki temu, możliwe jest uzyskanie bardzo dobrych parametrów filtracyjnych. Zastosowany wkład filtrujący dobrze przepuszcza wyłącznie olej o odpowiedniej lepkości i temperaturze. W przypadku, gdy silnik jest jeszcze zimny (i olej też), wtłaczany czynnik może rozerwać strukturę filtra. Dlatego wszystkie sprzedawane przez nas filtry posiadają specjalny zawór, za pomocą którego ciśnienie wewnątrz nich jest odpowiednio regulowane.

Najwyższej jakości filtry oleju

Polecamy zapoznać się z ofertą sklepu motoryzacyjnego Motoszef.pl – znajdziecie tam filtry oleju dobierane do konkretnego modelu samochodu wraz z szeroką gamą wkładów, które dostosowane są do nowoczesnych układów smarujących, opartych na zaimplementowanych na stałe obudowach.

Dostępne są również innowacyjne konstrukcje filtrów z wbudowanymi zaworami przeciwzwrotnymi. Zapobiegają one rozruchowi silnika “na sucho”, wpływając w ten sposób na przedłużenie jego żywotności. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom po unieruchomieniu silnika, cały olej spływa do miski, co ma ogromne znaczenie w kontekście bezpiecznego rozruchu jednostki napędowej. Niektóre filtry oleju, posiadają również dodatkowy, specjalny zawór EKO. Dzięki niemu, wymiana takiego komponentu nie wiąże się z rozlaniem oleju, co ma ogromne znaczenie w kontekście ochrony środowiska naturalnego.

O co warto zadbać podczas użytkowania filtru oleju? Przede wszystkim o to, by jego wymiana miała miejsce co 10 – 15 tysięcy kilometrów. Szacunki niektórych producentów, sugerujące możliwość wymiany komponentu co 20 tysięcy kilometrów, mogą okazać się zbyt optymistyczne w warunkach silnego zabrudzenia paliwa i intensywnego użytkowania jednostki napędowej. Ponadto zabrudzony filtr oleju, może z biegiem czasu uniemożliwić efektywne smarowanie silnika. W dalszej perspektywie, może się to wiązać z poważnymi wydatkami, związanymi z koniecznością naprawy silnika.

Tym samym, filtr oleju należy do jednych z najistotniejszych komponentów pojazdu. Warto o niego dbać, chcąc ograniczyć koszty eksploatacji auta.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

four + thirteen =