Coraz częściej przedsiębiorcy wolą zlecać usługi księgowe biurom rachunkowym, niż zatrudniać w swojej firmie pracowników na stałe. Wybór konkretnego biura nie może być jednak przypadkowy, ponieważ pomimo tego, że na takiej instytucji zewnętrznej ciąży odpowiedzialność za oferowane usługi, niewłaściwe działania mogą negatywnie odbić się na wizerunku przedsiębiorcy. Na co zatem zwrócić uwagę przed zawarciem umowy z biurem rachunkowym?
Usługi księgowe również online
Biznesmeni, którzy chcą skorzystać z outsourcingu w kwestii usług księgowych, mogą mieć obiekcje w postaci ograniczonej dostępności do istotnych dokumentów swojej działalności. Natomiast, jeśli weźmie się pod uwagę te firmy księgowe lub rachunkowe, które umożliwiają również kontakt ze swoimi klientami przez Internet, wtedy ograniczenia te nie są tak radykalne. Dostępność biura online pozwala więc mieć pod kontrolą działania, jakie są podejmowane przez zatrudnionych w nim fachowców. W ten sposób biznesmen może na bieżąco reagować, w razie gdyby działania biura miały negatywny wpływ na rozwój jego przedsiębiorstwa.
Doświadczenie i renoma firmy świadczącej usługi księgowe
Zdecydowanie większym zaufaniem przedsiębiorców cieszą się te biura księgowe lub rachunkowe, które wypracowały już swoją pozycję na rynku. Jest to zrozumiałe, jeśli weźmie się pod uwagę to, że outsourcing usług księgowych wiąże się z przekazaniem zewnętrznej firmie poufnych danych, dotyczących różnych aspektów prowadzonej działalności. Ważne jest więc nie tylko to, by usługi księgowe były świadczone na najwyższym poziomie, ale również by przekazane informacje zostały w odpowiedni sposób zabezpieczone przed nieuprawnionym dostępem do nich.
Współpraca i sposób rozliczenia z biurem
Jeśli już biznesmenowi uda się wytypować biuro księgowe lub rachunkowe, którego oferta wydaje się być najbardziej dogodna, nie należy od razu podpisywać wszystkich dokumentów, by zawrzeć współpracę. Nierzadko wstępna oferta, która jest dostępna na stronie takiej firmy rachunkowej lub księgowej, jest bardzo ogólna. Szczegóły natomiast można znaleźć właśnie w zapisie umowy. Warto więc dokładnie zapoznać się z każdym punktem, by wiedzieć, jak wygląda współpraca w różnych okolicznościach. W umowie zwykle znajduje się również zapis dotyczący wynagrodzenia za świadczone usługi.