Każdy przedsiębiorca musi posiadać adres prowadzonej działalności. Tak mówi polskie prawo. Wielu przedsiębiorców potrzebuje lokalu, w którym prowadzi działalność, są jednak przedsiębiorcy, którzy nie potrzebują lokalu, a ich działalność związana jest z obsługa klientów bez konieczności osobistego kontaktu. W takiej sytuacji idealnym rozwiązaniem jest wirtualne biuro. Co trzeba wiedzieć o tej usłudze?
Wirtualne biuro – co to jest?
Wirtualne biuro jest to adres, pod którym przedsiębiorca może prowadzić działalność. Rodzaj usług jest bardzo różnorodny i dopasowany do potrzeb przedsiębiorcy.
Wirtualne biuro może być wyłącznie adresem, ale również może przyjmować pocztę, czy świadczyć usługi sekretariatu. Zdarza się, że wirtualne biuro proponuje również prowadzenie księgowości.
Zastanawiając się, dla kogo wirtualne biuro nie można zapomnieć o przedsiębiorcach, których działalność nie musi być związana z posiadaniem lokalu. Z tej formy najczęściej korzystają osoby samozatrudnione. Sklepy internetowe, firmy szkoleniowe, freelancerzy czy niewielkie agencje marketingowe nie potrzebują wynajmować lokalu, by prowadzić działalność.
Zalety wirtualnego biura
Wirtualne biuro często jest ofertą skierowaną do osób, które prowadzą małą działalność. W takim rodzaju firmy jednym z najważniejszych elementów jest ograniczenie kosztów do minimum. Wynajem biura, nawet niewielkiego, jest większym wydatkiem niż biuro wirtualne.
Cena wirtualnego biura jest uzależniona od pakietu usług, na które decyduje się przedsiębiorca. Warto jednak podkreślić, że może to być kwota 100 złotych miesięcznie, co nie jest dużym obciążeniem nawet dla niewielkiej firmy.
Trzeba pamiętać, że wirtualne biuro jest usługą w systemie B2B, czyli firma firmie, dzięki temu przedsiębiorca może wystawić fakturę, pomniejszając swój dochód. Warto pamiętać, że rejestrując działalność gospodarczą pod adresem domowym nie ma takiej możliwości.
Bardzo ważny jest adres firmy. Posiadanie wirtualnego biura pod prestiżowym adresem może być bardzo znaczące dla przedsiębiorcy. Jest to działanie na korzyść wizerunku firmy.