ogólne

Materiały POS – co to takiego?

Materiały POS to materiały marketingowe, które mają wspierać sprzedaż na miejscu sprzedaży. Oznacza to wszelakie tablice informacyjne, banery z przecenami czy proste ulotki. Dlaczego materiały tego typu są skuteczne w dzisiejszym marketingu?

Różnica między budowaniem marki a sprzedażą

Nadal dominującym medium reklamy jest telewizja i radio, choć przestrzeń reklamowa (i skuteczność reklamy) w Internecie rośnie rok do roku. Trudno sobie wyobrazić skutecznie działającą firmę w XXI wieku, która nie ma swoich profili w popularnych mediach społecznościowych, lub która nie próbuje płatnych reklam. Mawia się, że reklama jest dźwignią handlu i to prawda, ale mniejsze firmy nie mają większych szans w rywalizacji o przestrzeń reklamową.

Okazuje się bowiem, że większość działań największych firm to budowanie marki. Wiele osób, gdy pomyśli o świętach, to od razu ma głowie obraz Świętego Mikołaja z butelką Coca-Coli w ręce. Jest to przykład jednej z najlepszej kampanii marketingowej w ostatnim czasie. Działania na taką skalę są jednak niemożliwe dla małej, lokalnej firmy, bo miejsca reklamowe w telewizji (nawet lokalnej) są zwykle zajęte przez większych graczy.

Zobacz:  Drukarnia cyfrowa i wielkoformatowa Kraków - VPRINT 

Działania budowania marki mają zapewnić dobre skojarzenia z produktem, jak te w przypadku świąt i Mikołaja, co wpływa na sprzedaż, ale na dalszym etapie.

Sprzedaż na miejscu za pomocą produktów reklamowych

70% decyzji zakupowych podejmowanych jest na miejscu zakupu. Oznacza to, że bardzo łatwo ulegamy pokusom, co jest związane z działaniem naszego mózgu i szukaniem małych przyjemności. Często zdarza się, że idziemy do galerii handlowej i wracamy do domu z pełną siatką niepotrzebnych przedmiotów, dlaczego tak się dzieje?

Jest to zasługa właśnie materiałów wspierających sprzedaż na miejscu, a są to:

1. Materiały reklamowe, a więc na przykład ulotki, które dostajemy na wejściu do galerii.

2. Materiały na ladę, to takie materiały, które zapewniają dodatkową sprzedaż w postaci gratisów w niskiej cenie.

3. Materiały na sufit lub podłogę, to zwykle napisy informujące o promocjach w danym miejscu, często w postaci strzałek prowadzących nas do danego stoiska.

4. Materiały na półkę są szczególnie popularne w sklepach odzieżowych. Informują one o rodzajach produktów, mogą zawierać krótki opis, ale przede wszystkim zawierają jasną informację o promocji.

Siłą tego typu materiałów jest to, że wchodzą w bezpośredni kontakt z kupującym. Podczas gdy reklama w telewizji, radiu czy internecie jest szumem medialnym, którego mamy dość, to prosta ulotka potrafi dostarczyć dość dużą ilość informacji i zapewnić sprzedaż już na miejscu. Warto więc zadbać o takie materiały, żeby wspierać sprzedaż na miejscu, zanim zaczniemy kampanie w mediach tradycyjnych czy Internecie.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dwadzieścia + osiemnaście =