Handel i usługiRóżne

Techniki sprzedaży i obsługi klienta w dużym sklepie spożywczym

W branży handlowej funkcjonuje takie powiedzenie “klient nasz pan”. Trzeba zatem doskonale poznać jego potrzeby, a następnie adekwatnie na nie odpowiedzieć. Dlatego właśnie sprzedawców szkoli się, bo profesjonalna obsługa klienta to jeden z ważnych filarów tego, by sprzedać dużo. A o to chodzi każdej firmie handlującej, jaką jest też na przykład duży sklep spożywczy. Warto zatem rozważyć nauczenie swojego zespołu różnych technik sprzedaży, dzięki czemu obroty sklepu mogą bardzo wzrosnąć.

Techniki sprzedaży dla pracowników dużego sklepu spożywczego

W dużym sklepie spożywczym nie ma czasu i przestrzeni na to, by do klienta podchodzić i pytać go, czy w jakiś sposób można mu pomóc. Przyjęło się, że większość asortymentu klienci ściągają sobie z półki samodzielnie, w większości sklepów również sami ważą warzywa i owoce. Nie oznacza to jednak, że personel sklepu nie może być pomocny i usłużny. Tak naprawdę bardzo wiele produktów jest podawanych, ważonych czy pakowanych przez pracowników sklepu. To właśnie oni powinni zatem wychodzić z inicjatywą i doradzić oraz proponować klientowi jeszcze inne produkty, które mogą go zainteresować. Trzeba jednak robić to subtelnie i nienachalnie. Każdy ma przecież w głowie swoją listę rzeczy do kupienia, a zbytnie namawianie do rozszerzenia zakupów może być odebrane z niechęcią.

Szkolenie z obsługi klienta w sklepie spożywczym

Ludzie lubią robić zakupy w sklepach spożywczych, w których panuje miła atmosfera. Tak naprawdę sposób zwracania się personelu do klientów jest zatem kluczowy. Ważny jest uśmiech, miłe słowo na powitanie, a także uprzejme pożegnanie się. Na każdym etapie, w którym klient robi swoje zakupy w sklepie, może on spotkać się z przyjaźnią obsługą. Jeżeli takie będą jego doświadczenia podczas zakupów, z pewnością będzie wracał tam regularnie. Uświadomienie pracownikom, że ich rola jest naprawdę kluczowa, to zatem bardzo ważny aspekt podczas szkolenia ich z obsługi klienta. Racjonalna obsługa klientów sklepów spożywczych, czyli tak naprawdę zwykłych ludzi, którzy przyszli do sklepu po zwykłe codzienne sprawunki, z pewnością wpłynie na to, że ludzie będą ciepło kojarzyć zakupy z danym miejscem.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

pięć × jeden =